sobota, 22 stycznia 2011

Przez nawyk zmarnujesz swój czas

"Praktyka czyni mistrza. Wszystko przychodzi z czasem"

Chciałem wspomnieć o jednej z ważniejszych rzeczy, jaką jest nawyk. To złe przyzwyczajenie się do źle wykonywanych czynności, może prowadzić do tego, że po pewnym czasie pewne rzeczy będziesz musiał się uczyć od nowa. Do czego zmierzam? Kiedyś ucząc się pewnych ćwiczeń, polegających na szybszym "przebieraniu palców", nie opanowywałem ich popranie. Mój błąd polegał na tym,
że
czasami wykonywałem te ćwiczenia bardzo rzadko lub tuż przed dniem, w którym miałem te zajęcia. Grając te ćwiczenia przed nauczycielem, jakoś mi to wychodziło, ale rzadko bywało tak, że były one zagrane perfekcyjnie.Ucząc się takich ćwiczeń sam zobaczysz, są one nudne. A gdy będziesz grał już jakieś proste utwory, będą wydawać Ci się nie potrzebne.

No dobrze, ale dlaczego napisałem, że przez nawyk stracisz swój czas? Gdy znajdziesz się już na bardziej zaawansowanym etapie, kiedy będą miejsca gdzie trzeba będzie zagrać np. do kilkunastu szesnastek w dwóch taktach w tempie na 100, twoje palce będą przelatywać i może być tak, że nie zagrasz dokładnie wszystkich dźwięków. I wtedy można powiedzieć, że uczysz się od początku, bo znowu musisz ćwiczyć nad wprawkami. Dlatego ucząc się gry na keyboardzie powiem Ci, że lepiej wyjdziesz na tym, jeśli poświęcisz na takie wprawki trochę więcej czasu niż na naukę jakichś utworów.

Zapewne jak najszybciej będziesz chciał się nauczyć jakichś utworów, ale najpierw praca a później przyjemność. :) Na pocieszenie mogę powiedzieć ci, że nawet najlepsi pianiści robią sobie rozgrzewkę przed graniem


Jeśli chciałbyś być na bieżąco informowany o nauce gry na keyboardzie zapisz się poniżej.

Imię:
Adres email:

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz