czwartek, 3 lutego 2011

Jaki keyboard na poczatek?

Wiele jest osób, którzy chcieli by wybrać jakiś keyboard, ale nie wiedzą jaki gdyż nigdy nie mieli z tym do czynienia. Ja z tym, kiedyś również miałem problem, ale dostałem pewne wskazówki od mojego kolegi. Kupując taki keyboard musisz najpierw się zastanowić nad kilkoma rzeczami:

  1. Czy jesteś zupełnie początkującą osobą?
  2. W jakim wieku rozpoczynasz grę?
  3. Ile możesz przeznaczyć na to pieniędzy?
  4. Co zamierzasz z tym dalej zrobić?
  5. Nowy czy używany?
 Ad.1   To czy jesteś osobą zupełnie początkującą ma następujące znaczenie. Albo jesteś osobą, która nigdy nie miała żadnego z tym związku albo taką, która miała szansę trochę poznać taki sprzęt i masz chociaż nie wielką orientacje. Zmierzam do tego, że ja np. miałem szansę poznać keyboard u kolegi, który widziałem jak często wybierał dane ustawienia i ja już to zapamiętywałem. Ty natomiast nie mając takiej okazji możesz mieć problem z obsługą i zapoznanie się chociaż z takimi bardziej podstawowymi rzeczami gdzie możesz stracić trochę czasu.

W takim wypadku polecał bym Ci keyboardy, które są w tańszej cenie i maja prostą obsługę. Moim pierwszym keyboardem, na którym zrobiłem wielkie postępy i kosztował coś chyba 700 zł był cassio. To właśnie chyba z prostszych keyboardów do nauki obsługi.

Ad.2   Tu jest następująca sytuacja. Wiek w którym rozpoczynasz jest o tyle ważny, że im jesteś starszy i podejmujesz naukę gry to większość takich osób na prawde ją kontynuuje. Dlatego w tym wypadku możesz wybrać coś z wyższej półki. Jeśli jesteś osobą w wieku od 4 do 15 lat polecałbym Ci tu keyboard, który byłby bardzo tani ze względu na to, że osoby w tym wieku czasami wybierają sobie jednak inne zajęcia takie jak np. koledzy, granie w piłkę. I często bywa tak, że zostawiają grę i wtedy kupując lepszy keyboard twoje pieniądze jakby są "rzucone w błoto"

Ad.3   To jest niestety problem wielu osób. Bo znam takie osoby, które chcieli by grać no ale niestety no nie mają pieniędzy na zakup w ogóle czy jakiegoś lepszego keyboardu. Dlatego jeśli możesz sobie pozwolić na zakup lepszego keyboardu polecam Ci to zrobić, gdyż takie keyboardy maja dość fajne i ciekawe funkcje, które będą Cie jeszcze bardziej zachęcało do nauki gry.

Ad.4   Jeśli już teraz myślisz o swojej przyszłości na poważnie możesz zakupić te droższe keyboardy, które mogą Ci już służyć od początku nauki do jakichś występów. Ja np. teraz mam Korga pa 50sd, z którego jestem bardzo zadowolony. Posiada on wbudowany czytnik kart sd, nie tak jak wcześniej były na dyskietki lub bez:) No i bardzo ładne brzmienia. I co najważniejsze nie jest az tak drogi a dorównuje niektórym tym droższym.


Ad.5 Ja zawsze kupowałem nowe rzeczy i tak jestem przeważnie nastawiony. Zawsze nowy to nowy keyboard, nawet jeśli będzie miał jakąś wadę, to masz gwarancję, a kupując używany nie zawsze możemy trafić na dobry sprzęt. Ale jeśli nie masz możliwości na zakup nowego to jak najbardziej stosowne jest aby kupić używany.

Tutaj podam Ci link do keyboardów którymi może chciałbyś się zainteresować. Ten pierwszy link jest do takiego keyboardu jak mój na którym nagrywam kursy. A następny ogólny gdzie możesz sam zdecydowac ile jestes w stanie przeznaczyć na zakup keyboardu.


Korg pa 50      

Keyboardy wszystkie                                   

W razie pytań pisz na e-maila lub w komentarzach.

3 komentarze:

  1. Cześć...
    Czy możesz nagrać instrukcję twojego keyboardu. Chciałbym wiedzieć jakie posiada ciekawe funkcję, które mogą ewentualnie skłonić mnie do jego zakupu.

    OdpowiedzUsuń
  2. Tak. Nawet miałem w planach nagrać możliwości keyboardu na którym ja gram. Także niedługo postaram się nagrać taki film.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. mam 13 lat, jestem początkująca, nie wiem ile keyboard ma kosztować, ale raczej kupię nowy, a plany mam na razie takie, żeby grać dla siebie ;)

    OdpowiedzUsuń